Medzinárodné stretnutie k projektu Network of IcT Robo Clubs
V dňoch 4.– 6. novembra 2022 sa konalo v meste Bukurešť v Rumunsku medzinárodné stretnutie k projektu Network of IcT Robo Clubs. Zo Slovenska sa stretnutia zúčastnili za Technickú univerzitu v Košiciach Ing. Matúš Pleva a Ing. Daniel Hládek a za našu školu Mgr. Peter Zambori a Ing. Bernarda Kovalčinová.
Na stretnutí sa diskutovalo o progrese na projekte, zhodnotili sa dosiahnuté výsledky a upresnili nadchádzajúce ciele, ktoré zúčastnené strany čakajú do ukončenia projektu v roku 2023. Taktiež sa otvorila otázka pokračovania projektu ako NITRO+ .
Stretnutia sa zúčastnili tieto inštitúcie:
- Bulharsko
- IICT
- Hristo Smirnenski PMG
- Professional High School of Electrotechnics and electronics "M.V.Lomonosov"
- Profesionalna Gimnazia Po Elektrotehnika i Avtomatika
- Rumunsko
- Universitatea Politehnica Din Bucuresti
- Asociatia Nationala a Bibliotecarilor si Bibliotecilor Publice din Romania
- Slovensko
- Technická univerzita v Košiciach
- Stredná priemyselná škola elektrotechnická, Košice
Robo Clubs
Naša škola spolupracuje na projekte Erasmus+ - Network of IcT Robo Clubs. Tak ako aj ostatní partneri:
Profesionalna Gimnazia Po Elektrotehnika i Avtomatika, Bulharsko
Asociatia Nationala a Bibliotecarilor si Bibliotecilor Publice din Romania, Rumunsko
Hristo Smirnenski PMG, Bulharsko
Universitatea Politehnica Din Bucuresti, Rumunsko
Professional High School of Electrotechnics and electronics "M.V.Lomonosov", Bulharsko
Technická Univerzita v Košiciach, Slovensko
Na našej škole sa dňa 29.9.2021 otvoril Robo Club, ktorý je určený pre študentov so záujmom o prácu s robotmi založenými na platforme Arduino Mega. Na pravidelných stretnutiach sa študenti oboznámia s programovaním a riešením rôznych úloh – sledovanie čiary, vyhýbanie sa prekážkam, prechádzanie labyrintu, diaľkové ovládanie.
Informácia o projekte WORKS
V školskom roku 2020/2021 realizujeme s podporou Národnej agentúry programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu v rámci programu Erasmus+ mobilitný projekt pre našich žiakov č. 2020-1-SK01-KA102-078143 s názvom „Cesta otvorená rastu vedomostí a zručností“ (Way Opened to Raising Knowledge and Skills ) – WORKS. Do projektu je zapojených 30 žiakov maturitného štúdia.
Cieľom je rozvinúť vedomosti a zručnosti nadobudnuté v škole prostredníctvom práce v reálnych podmienkach podnikov a firiem, získať nové skúsenosti a zručnosti a zdokonaliť sa v komunikácii s odborníkmi v danej oblasti. Na našej škole je odbor Elektrotechnika, Technické lýceum a Informačné a sieťové technológie, preto boli potreby tohto projektu zamerané na prácu v oblasti elektrotechniky, automatizácie, informačných a telekomunikačných technológií V rámci zdokonaľovania sa v jazykovej zručnosti (anglický jazyk) majú žiaci možnosť zlepšiť svoje vyjadrovacie schopnosti v odbornej terminológii - preklad textov a mailov a komunikácia s mentorom v zamestnaní.
Ciele projektu:
Cieľom projektu v oblasti žiackych stáží je v spolupráci s partnermi – Česká republika, Slovinsko, Lotyšsko, Nemecko a Portugalsko
- umožniť žiakom aplikovať naučené vedomosti a zručnosti pri riešení reálnych problémov v skutočných firme
- zlepšiť mäkké zručnosti žiakov pri komunikácii so zahraničnými kolegami
- zlepšiť zručnosti žiakov pri používaní cudzieho jazyka v komunikácii so zahraničnými kolegami
- zvýšiť pracovnú morálku žiakov prostredníctvom ich zaradenia do reálnej prevádzky
- motivovať žiakov v ich ďalšom štúdiu a zvýšiť záujem o štúdium u svojich spolužiakov prostredníctvom šírenia vedomostí, zručností a postojov získaných počas praxe medzi spolužiakmi
Partneri:
Česká republika – Havířov, SPŠ elektrotechnická
Slovinsko – Murska Sobota, Srednja poklicna in techniska sola, pracovisko – Kreatorlab v Maribore
Lotyšsko – Liepaja, Vocational Training Centre of Competence,"Liepaja State Technical school"
Nemecko – Nordhausen, LANDKREIS NORDHAUSEN, EUROPA-SERVICE NORDTHURINGEN
Portugalsko – Barcelos, Associaçăo Intercultural Amigos da Mobilidade , Non-profit Association
Realizácia mobilít:
Česká republika : november 2020
Lotyšsko : január – február 2021
Slovinsko, Nemecko, Portugalsko : február – apríl 2021
Na stiahnutie: Prihláška študenta do projektu
DaisyBook - tlačová správa
Projekt Erasmus + Vytváranie audio učebníc a študijných materiálov pre študentov s poruchami čítania
Zvukové knihy vytvárajú úspech
Kvalitne vytvorené a edukatívne integrované audio/elektronické učebnice a študijné materiály sú kľúčom k akademickému úspechu študentov s problémami vnímania tlačeného textu na celom svete. Technológie na vytváranie a používanie týchto nástrojov sa úspešne uplatnili v praxi mnohých krajín, ktoré používajú významné jazyky, ako je napríklad angličtina a španielčina. Naše konzorcium v projekte Erasmus+ sa zameriava na to, aby prinieslo túto prax pre čitateľov s ťažkosťami, v krajinách s menej frekventovanými jazykmi.
Silné konzorcium pre otváranie nových možností
Na projekte spolupracuje šesť partnerov z piatich krajín – Slovensko, Severné Macedónsko, Švajčiarsko, Litva a Lotyšsko - ktorí spoločne realizujú projekt strategického partnerstva škôl v rámci programu Erasmus+. Audio učebnice - pomoc pre študentov s poruchami čítania a ich učiteľov (ref. Č. 2020-1-LV01-KA201-077533).
Partnerskými organizáciami sú Stredná priemyselná škola elektrotechnická (Slovensko), ZDRUŽENJE NA GRAGANI KREATOR KUMANOVO (Republika Severné Macedónsko), Skaistgirio gimnazija a Lietuvos akluju boblioteka (obe Litva), Daisy Consortium (Švajčiarsko) a Lotyšská asociácia dyslexie (vedúci partner projektu).
Právo na úspech v spoločnosti
Dohovor o právach ľudí so zdravotným znevýhodnením definuje dostupnosť ako základné právo. Jeho signatárske krajiny musia študentom bez ohľadu na ich znevýhodnenie zabezpečiť prístup k potrebným materiálom, aby mali rovnaké šance vo vzdelávaní i v živote, ako ich rovesníci. Okolo 20 % populácie študentov má problémy s vnímaním tlačeného textu, väčšina z nich predstavuje študentov s poruchami čítania a 1% zrakovo postihnutých. Zabezpečenie prístupu k študijným materiálom nie je len právom, ktoré napomáha inklúzii ľudí s poruchami vnímania tlačeného textu, ale tiež uvoľňuje intelektuálny potenciál, ktorý pomáha študentom napredovať a byť platnými členmi spoločnosti, keďže sú rovnako inteligentní ako tí , ktorí tento problém nemajú. Človek, ktorému sa v škole dostáva efektívnej pomoci sa stáva plnohodnotným členom spoločnosti a napomáha napredovaniu v mnohých oblastiach ľudskej činnosti. Príkladom sú velikáni s poruchou čítania (dyslexiou) ako sú Leonardo da Vinci, Thomas Edison, Steve Jobs, Stephen Spielberg, Agatha Kristie a mnohí ďalší.
Učiť sa vytvárať prístupné materiály
Keďže kľúčové akademické schopnosti maximalizujú intelektuálny a tvorivý potenciál študentov s poruchami vnímania tlačeného textu, tento projekt dáva školám, verejným inštitúciám a neziskovým organizáciám spôsobilosť vytvárať a využívať prístupné učebnice a ostatné študijné materiály použitím metodológie Daisy. Táto integruje tlačený text so zvukovou nahrávkou – použitím ľudského hlasu alebo automatického prevodu textu na reč. Študenti tak majú možnosť manipulovať s tlačeným textom – zväčšiť ho, zmeniť typ a veľkosť písma, sledovať text v režime karaoke (simultánne počúvať a sledovať text) ako aj prechádzať text pri hľadaní potrebných informácií.
Štyri ciele ako priniesť prístupnosť audio učebníc do tried v krajinách s menej frekventovanými jazykmi
Náš projekt má 4 ciele:
- vytvoriť manuál pre tvorbu učebníc pomocou metodológie Daisy (učebníc Daisy) a vyškoliť pre tvorbu učebníc 150 ľudí
- vytvoriť 12-15 Daisy učebníc (chránených autorskými právami) a 20-30 študijných materiálov ( bez autorských práv)
- vytvorenie platformy pre bezpečné ukladanie týchto učebníc v súlade s Marakéšskym dohovorom, podľa ktorého tieto materiály môžu byť dostupné len opraveným študentom
- šíriť overené postupy pri použití audio učebníc a ostatných prístupných študijných materiálov v triedach