Header image
Pondelok 27.4.2009
Náš odlet bol naplánovaný na 14:25, a tak sme všetci o 13:10 stáli v budove košického letiska,  pripravení na check-in. Ten prebehol bez väčších ťažkostí a ďalších 20 minút sme mali voľno. Približne o 13:45 sme sa dostali k bezpečnostnej prehliadke. Tá taktiež prebehla bez väčších zmätkov a dostali sme sa do odletovej haly.
Ani sme sa tam veľmi neusadili a už sme mohli prejsť cez poslednú kontrolu a nastúpiť do lietadla ČSA smer Praha. Odleteli sme načas, avšak let sa ku koncu stal viac nepríjemný, či už vinou vetra alebo pilota. Nakoniec sme však bezpečne pristáli na pražskom letisku Ruzyně približne o 16:00.
Na Peťa tam už čakala jeho teta, ktorá ho zobrala niekam si sadnúť a pokecať. Pani profesorky tiež išli svojou cestou, a zvyšok sa vydal hľadať miesto, kde by sa dalo pripojiť na wifi. Keďže sme boli smädní a hladní, naše kroky smerovali do najbližšieho McDonaldu.
Potom sme zistili, že ak chceme wifi, musíme za to platiť. Našťastie sa na letisku nachádza aj stánok Vodafone, kde sa dá na wifi pripojiť zadarmo, čo sme hneď využili. Let do Bonnu bol až o 20:25, takže sa nám ani neoplatilo ísť niekam inam. Cez bezpečnostnú kontrolu sme prešli bez problémov a onedlho sme čakali na autobus, ktorý nás odvezie k lietadlu. Let bol príjemnejší, a najmä zaujímavejší, pretože bolo vidieť vysvietené mestá.
Na letisku Bonn/Cologne sme pristáli zhruba o 22:10 a s batožinami sme sa vymotali o takých 20 minút neskôr. Keďže je Neuwied od letiska vzdialený takých 90km, prišli po nás dve autá, ktoré šoférovali Winfried  a Jürgen, aspoň tak sa mi zdá. Cesta nám zabrala hodinku a po príchode na ubytovňu sme všetci padli mŕtvi do postele.

Utorok 28.4. 2009
Ráno sme vstali okolo 8:05 a s maďarskou delegáciou sme zašli do jednej z mnohých, a hlavne na naše pomery drahých, pekární. Po ľahkých raňajkách sme zamierili do David-Roentgen-Schulle (DRS). Po ceste sme narazili na žiakov a profesorov z Cypru a Grécka.
Spoločne sme teda prišli do školy, kde nás o čosi neskôr privítal riaditeľ školy. Ďalšou náplňou dňa bolo vystrihovanie puzzlov s motívom každej partnerskej krajiny.
Po obede v miestnej školskej kantíne prišlo na rad vyhodnotenie dotazníka na školách. Po dotazníku bolo voľno, ktoré každý strávil svojím spôsobom. Večierka bola o 23:00, takže sa nebolo kam ponáhľať.

Streda 29.4.2009
Streda sa začala rovnako ako utorok, len s tým rozdielom, že raňajky sme si tentokrát dali v kantíne. Po raňajkách sme sa ešte vyfotili pred školou, a potom sme sa pobrali do miestnosti, kde nás už čakali niektorí študenti zo školy. Pointou bolo posadať si tak, aby pri každom stole sedel aspoň jeden zahraničný študent. Úspešnosť síce nebola 100%, ale väčšina stolov mala multikultúrne zastúpenie. Po tomto hodinu a pol trvajúcom debatnom krúžku nasledovali prezentácie jednotlivých škôl, krajín a miest.
Všetky prezentácie boli zaujímavé, no naše zožali najväčší úspech. Na obed sa tentokrát objednala pizza priamo do školy a všetci sme sa spoločne najedli. Po obede nasledovalo menšie voľno.
Ďalšou zastávkou bolo predmestie Neuwiedu, kde mali problémy s mládežou. Tu sa nám ušlo niečo, čo by sa dalo nazvať prednáškou o tom, ako zvládli vandalizmus a ako ho aspoň čiastočne eliminovali. Po prednáške sme sa šli pozrieť na stánok, ktorý postavili mládeži. Potom sme sa šli najesť do budovy, v ktorej prednáška prebiehala. Zvyšok večera sme strávili na izbách.

Štvrtok 30.4.2009
Vo štvrtok sme mali ísť do Bonnu a preto sme vstali o čosi skôr ako obyčajne. Aj keď sme si mysleli, že budeme poslední, čo prídu na stanicu, opak bol pravdou. Cesta do Bonnu bola mierne hektická, ale nakoniec sme to zvládli. Našou prvou zastávkou bolo múzeum. Tam sme mali na takú hodinku rozchod. Ďalej sme pokračovali do centra Bonnu. Tam sme dorazili niečo pred poludním a po vyfasovaní mapiek sme sa rozpŕchli všetkými smermi. Opätovné stretnutie bolo naplánované na 15:45.
Pri potulkách Bonnom si väčšina zadovážila väčší či menší darček alebo niečo, čo ich zaujímalo. Cesta späť do Neuwiedu bola plynulejšia, avšak dlhšie sme čakali na prestupe. Do Neuwiedu sme dorazili okolo 18:15 a šli na ubytovňu. Približne o 19:30 sme šli do školy na, pre nás, „poslednú večeru“, ako ju Peťo nazval. Táto večera pozostávala z veľkého množstva mäsa, pečiva a šalátu. Samozrejme boli podávané aj rôzne nápoje. Avšak pred samotnou večerou pred nás ešte predstúpili členovia Youth Council. Hovorili nám o tom, ako sa stretávajú, o čom sa rozprávajú a ako spolupracujú so zástupcami mesta Neuwied. Po výdatnej večeri sme sa pobrali späť, keďže na druhý deň nám skoro ráno letelo lietadlo. So všetkými sme sa rozlúčili a pobrali sa spať.

Piatok 1.5.2009
Budíček bol o 4:00 ráno, aby sme sa stihli dobaliť a dostať na letisko. Let sme mali o 7:00. Do Prahy sme doleteli s menším meškaní, približne o 8:35. Lietadlo do Košíc sme mali o 11:20, takže opäť nejaká tá hodinka na zabitie pri wifi. Let do Košíc prebiehal v poriadku, až na pristátie, ktoré sa nám podarilo až na druhý pokus.

Fotografie nájdete v galérii .