Pre mnohých študentov 1. ročníka je programovanie nová, abstraktná výzva. Počas Európskeho týždňa programovania (CodeWeek) sme im ukázali, že kódovanie môže byť kreatívne a zábavné. Pripravili sme pre nich špeciálnu aktivitu: „Zahraj sa s PyGame Zero“. PyGame Zero bol navrhnutý tak, aby umožnil začiatočníkom rýchlo vytvárať 2D hry bez zložitého nastavovania.
Cieľ bol jednoduchý: vytvoriť vlastnú, funkčnú hru PONG!
Počas aktivity sa žiaci ponorili do sveta hernej logiky. Zistili, že základom každej hry je definovanie herných objektov a pravidiel, ktorými sa riadia:
- Naučili sa, ako vytvoriť odrážacie plošiny (pálky) a loptičku. Zistili, že každý objekt má svoje vlastnosti – pozíciu (x, y), rozmery a rýchlosť.
- Kľúčová bola práca s kolíziami. Študenti museli naprogramovať, ako sa má loptička správať, keď narazí na pálku, okraj obrazovky alebo keď skóruje.
- Pomocou jednoduchých príkazov si študenti zaistili, že môžu svoje pálky ovládať pomocou klávesnice.
Žiaci si tak hravou formou upevnili základy Pythonu, ktoré sa doteraz učili len teoreticky.
Táto aktivita jasne potvrdila, že programovanie je nielen o riešení problémov, ale aj o kreatívnej realizácii vlastných nápadov. PyGame Zero poskytol našim prvákom rýchly a motivujúci úvod do sveta softvérového vývoja.



