Študentský časopis Strednej priemyselnej školy elektrotechnickej v Košiciach
casopis@spseke.sk
2. číslo, február 2005

***RETRO PC GAME***

/Nuž tá hra ani ten obrázok mi veľa nehovorí, ale musím uznať, že napísané to je pútavo. Canarino zaspal na vavrínoch, (v skutočnosti ... aby som mu nekrivdil ... len vložil myšlienky do iných rubrík) takže tentokrát Michal ... /

Fish Fillets

V roku 1998 vydali ľudia z Altar Interactive logickú hru o dvoch rybách, plniacich tajné poslanie v hlbinách mora. Hra obsahovala dohromady 70 levelov, resp. miestností s rôznymi predmetmi, ktoré sa dali všelijako nasúvať, dvíhať, prenášať a zhadzovať, samozrejme za pomoci dvoch už spomenutých bezmenných rýb. Jedna rybka bola maličká, dokázala preplávať aj tou najmenšou dierou, no nedokázala udržať oceľové predmety. S tými jej musela pomáhať druhá ryba, veľká a silná, tá sa však na rozdiel od svojej kolegyne nedokázala všade prestrčiť. Úlohou hráča bolo dostať obidve rybky von z miestnosti, čo bolo niekedy takmer nemožné.

Celé to začalo tým, že do mora sa zrútilo U.F.O. a dopadlo rovno na strechu domčeka dvoch rybích hrdinov. Ryby sa vzápätí dozvedajú od počítača, že majú o padnutom lietajúcom tanieri zistiť všetko, čo sa dá a zároveň pohnúť so starými záhadami ako potopenie Atlantídy, miznutí lodí a lietadiel v Bermudskom trojuholníku, niečo o poklade kapitána Silvera a taktiež nájsť stratený počítač zločineckej organizácie, či dolapiť korytnačku s telepatickými schopnosťami.

Rybky počas svojho putovania stretávajú mnoho nevšedných tvorov. Zaujímavé je napríklad stretnutie s partiou spievajúcich námorníkov, alebo stretnutie s chobotnicou hrajúcou na balalajke a v inej miestnosti opäť s tou istou chobotnicou hrajúcou kankán na klavíri. Inak v každej miestnosti hrala iná príjemná melódia. Ryby vždy všetko okomentovali, upokojovali niektoré živočíchy ak s nimi museli nejako hýbať, iným zas nadávali, niekedy sa pohádali medzi sebou, prihovárali sa hráčovi, radili sa, rozsievali vtipné "hlášky", no najviac času venovali nekonečným úvahám o absolútnych nezmysloch týkajúcich sa danej miestnosti. Každopádne boli výborne nadabované Gabrielou Pyšnou- malá oranžová rybka a Vítom Musilom- veľká modrá ryba. V posledných leveloch už ryby mali za úlohu dostať z miestnosti nielen seba, ale aj hľadané predmety. Hra Fish Fillets nebola náročná na hardware ale na čas. Niektoré miestnosti sa dali prejsť za pár sekúnd, zatiaľ čo nad riešením iných mohol hráč premýšľať aj niekoľko dní, týždňov, mesiacov... a bezvýsledne.

Tí z vás, čo túto hru hrali, určite vedia, o čom tu píšem, a tí, čo ju nehrali, by si ju mali prinajmenšom skúsiť, pretože túto hru nie je dôležité dohrať, ale aspoň sa zúčastniť a potešiť svoje oči nádhernými animáciami levelov a ich veselých obyvateľov.

Michal Kováčik